Pýtate sa, prečo je Metro jedno z najpraktickejších a energeticky najefektívnejších úžitkových elektrických kompaktných vozidiel na trhu?

Široké spektrum využitia

Vďaka rámovej konštrukcii je možné model Metro vybaviť v podstate akoukoľvek nadstavbou.
Je to ideálne vozidlo pre komunálne služby, mestský a prímestský rozvoz tovarov, starostlivosť o rozsiahlejšie areály, skrátka pre všetky typy služieb, kde dnešné naftové agregáty trpia častým zastavovaním a pohýnaním sa.
1

skriňa

2

rovná korba

3

valník

4

chladená skriňa

Image
Image
Nízke prevádzkové náklady

Nízke prevádzkové náklady

Pohonné ústrojenstvo vozidla Metro je maximálne jednoduché a efektívne. Nízke prevádzkové náklady zabezpečuje malá spotreba elektrickej energie, ale do veľkej miery aj bezúdržbová prevádzka (žiadne výmeny olejov, čistenie DPF filtra atď.)
Bezpečné

Bezpečné

Všetky komponenty Metra boli opakovane testované pri simulovaných aj reálnych nárazových skúškach. Vďaka umiestneniu batérií disponuje metro nízko uloženým ťažiskom, čo zlepšuje ovládateľnosť.
Efektívne

Efektívne

Na rozdiel od iných elektrických automobilov, ktoré sú len derivátmi benzínových alebo naftových verzií, bolo Metro od začiatku konštruované ako elektrické vozidlo, vďaka čomu poskytuje maximálnu efektívnosť.
Odolné

Odolné

Ľahká a odolná konštrukcia dáva Metru jeho vynikajúcu výkonovú hmotnosť, užitočné zaťaženie a výkony. Je to najmä vďaka odolnému šasi pevnostnej ocele a ľahkej plastovej karosérie.
úspora na 100 km je 9 € oproti dieselu
Image
Image

Šasi

Rám vozidla Metro bol navrhnutý pre čo najväčšiu torznú tuhosť. V kritických miestach je špeciálne vystužený tak, aby ochránil posádku a batérie. Metro striktne spĺňa európske bezpečnostné štandardy a nimi vyžadované nárazové testy. Vďaka rámovej konštrukcii je možné na Metro jednoducho pripevniť v podstate akúkoľvek nadstavbu.

Zavesenie kolies

Od prvopočiatku sa na konštrukcii podvozku podieľala rakúska spoločnosť Magna Steyr, ktorá navrhla pre Metro aj unikátne zavesenie zadných kolies systémom push-rod. Systém známy z pretekárskych vozidiel prináša modelu Metro zlepšenú stabilitu a výrazne lepšie. Dôvodom sú vodorovne umiestnené pružiny a tlmiče, čím sa pohyb kolesa neprenáša zvislo hore a zadná časť tak nestráca kontakt s vozovkou.
Image
Image

Pohonný systém

Pre model Metro bol vyvinutý vysokokvalitný a odolný systém pohonu, ktorý tvorí elektromotor, riadiaca jednotka, prevodovka a manažment batérie. Vďaka tomu je možné variovať vlastnosti vozidla, zväčšovať jeho dojazd alebo užitočnú hmotnosť.

Výhody vozidla Metro

+ vďaka malému polomeru otáčania sa a kompaktným vonkajším rozmerom mimoriadna obratnosť
+ jednoduché ovládanie, pri ktorom aj zlé vodičské návyky nespôsobujú nadmerné opotrebovanie ako pri konvenčných vozidlách so spaľovacím motorom (spojka, hydrodynamický menič, prevodovka, turbodúchadlo, EGR ventil, DPF filter, vstrekovanie atď.)
+ pri krátkych jazdách a častom zastavovaní (rozvážka, kuriér, komunál) pohonná jednotka vozidla nijako netrpí
+ ložná plocha úplne rovná, bez zásahu vnútorných blatníkov, vďaka čomu je zaručená vysoká prepravná kapacita – v prípade uzavretej nadstavby je to 5 m
+ minimálne výdavky na záručný servis (bežné vozidlo N1 za cca 120 000 km môže kumulovať náklady v rozmedzí 800 až 2000 €)
+ náklady na 100 km vo výške 1,98 € s DPH*
* Počítané so spotrebou 11 kWh/100 km a a cenou 0,18 centa za 1 kWh.

Náklady na palivo a servis:

Predstavte si, že máte vo firme dodávku, ktorej spotreba po meste dosahuje úroveň 8,5 l/100 km. Po prejdených 50 000 km vás palivo do tohto vozidla stálo viac než 5 300 €! Za ten čas bude stáť elektrická energia do modelu Metro len 990 €. Naše vozidlo vám tak ušetrilo viac než 4300 €! Po prejazdení 100 000 km sa tento rozdiel navýši na neuveriteľných vyše 8 600 eur!
Image
Image